معنی و مفهوم فشن چیست؟

مقصود از واژه ی فشن همان داشتن سبک، شیوه و سلیقه ی خاص است. در زبان انگلیسی نیز به این واژه Fashion می گویند. شاید باور نکنید اما فشن از جمله عوامل اصلی و تاثیر گذار بر افراد جامعه می باشد. در اصل Fashion  تمامی جنبه های زندگی مردم جامعه را در بر می گیرد. یعنی مردم حتی در نحوه ی غذا خوردن، حرف زدن ، تمرین های ورزشی و از همه مهمتر نحوه ی پوشش  از سلیقه ی خاصی پیروی می کنند. ممکن است این تبعیت از رفتار ها موقتی باشد. بنابراین می توانیم بگوییم Fashion نیز ناپایدار است و ممکن است با گذشت زمان دستخوش تغییراتی گردد.

ارتباط میان مد و فشن

واژه ی مد یا Mode  بر پوشاک و مطالعه پیرامون آن اشاره دارد حال آن که فشن چیز کلی تری است و یک صنعت بزرگ  در سطح جهانی محسوب می شود به طوری که هر ساله Fashion شو های زیادی در دنیا برگزار می شود. در برگزاری مراسم های فشن شو برندهای بزرگ پوشاک و اکسسوری به رقابت با یکدیگر می پردازند. در نهایت Fashion  اشاره به سبک پوشش و نیز نوع پوشاک در بازه زمانی کوتاه مدت دارد. وجه اشتراک مد و فشن را می توان  تلاش هر دو برای زیبایی زیستن جامعه در زمان حال دانست. به طوری افراد جامعه با پیروی کردن از آخرین طرح هایی که مطابق با سلیقه هایی که دارند، نوعی حس اعتماد به نفس و به روز بودن در وجودشان بیدار می گردد.

 

 

تیشرت ایرانی شاد لباس مد

پیشگیری از ترویج فشن خارجی، در میزطوری

 

چرا ایرانی ها از فشن خارجی استقبال می کنند؟

در صنعت فشن افراد زیادی از سلیقه ی کسانی که طرح و ترندهای سال آتی را برنامه ریزی کرده اند، پیروی می کنند این طرح ها نوعی الگو است تا برندهای معتبر از روی آنها محصولات خودشان را تولید کنند حال یک سوال مهم پیش می آید “چرا مردم ایران فشن خارجی را  نسبت به نوع داخلی برتر می دانند؟” در پاسخ باید بگوییم که :

  1. عدم فرهنگ سازی توسط رسانه ها
  2. داشتن این ذهنیت که مارک خارجی باکیفیت تر است
  3. تصور می کنند که فشن خارجی، از سلیقه ی خاص تری برخوردار است
  4. عدم آگاهی مردم از برندهای معتبر
  5. برخی از تولید کنندگان داخلی به فشن و سلیقه ی مردم کم اهمیت هستند
  6. کانال های آموزشی معتبری برای معرفی بهترین برندها برای مردم وجود ندارد

حال آنکه بسیاری از تولیدکننده های داخلی محصولاتی با کیفیت بهتری نسبت به جنس خارجی مشابه خود تولید می کنند و از قیمت مناسب تری نیز برخوردار هستند اما خواهان بسیار کمی دارند. همین عدم آگاهی مردم از کیفیت برندهای داخلی؛ سبب رکود بازار و اقتصاد کشور گردیده است.

 

برای حل مشکل فشن در ایران چه باید کرد؟

با مطالبی که ذکر کردیم پی به بحران فشن شناسی در جامعه مان می بریم و برای حل این مشکل باید به خریدی مناسب با سلیقه ی کاملا شخصی بپردازیم و مطالعات بیشتری را درباره تاریخ  طراحی و فشن کشورمان داشته باشیم.

دولت نیز در همین راستا به دانشجویان و استادان و نیز تولید کنندگان بودجه ی قابل قبولی برای بهبود هرچه بیشتر کیفیت محصولات داخلی تعیین کند.

 

قدم هایی که میزطوری برای فرهنگ سازی فشن برداشته است:

استودیو میزطوری از طراحانی که با دانش روز مد و فشن  کاملا آشنا  هستند تشکیل شده است به طوری که با اشراف بر سلیقه های نوجوانان و جوانان قدم بزرگی در راستای احیای فرهنگ کهن این مرز و بوم برداشته است.

چرا که در ایران باستان  لباس ها دارای سبک و اسلوب منحصر به فردی بوده است. در تاریخ ایران قدیم مردان و زنان از پوشش آراسته ای برخوردار بودند به طوری که سرزمین های دیگر از آنها تقلید می کرده اند. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم ایران مهد فشن و سلیقه های ناب بوده است.

در تاریخ معاصر بزرگانی مانند سپهری و صادق هدایت، منبع خوبی  برای الهام گرفتن چاپ اشعارشان بر روی تیشرت هایی با جنس مرغوب است. به راستی می شود بر تمام این گوهرهای خاک خورده چشم بست؟

 

تیشرت نخی عالی جذاب

فشن تیشرت خاص برای جوانان در میزطوری

 

جوان و نوجوانی  که سرشار از انرژی است می تواند، تیشرت تولید میزطوری را که با پیام های فول انرژی چاپ شده اند را بر تن کند و به قول خودش بی خیال همه چیز شود”شد شد نشد، نشد ولش کن”

اما صد افسوس که خیلی از جوانان در خیال خودشان برای اینکه Fashion  شوند از تیشرت هایی با پیغام هایی مانند keep clam, Im Queen””  استفاده می کنند .مفهوم این نوشته یعنی مرگ نوجوانان سرزمین مان به صورت کاملا خاموش، زیرا در زبان فارسی ترجمه ی عبارت ذکر شده “آرام باشید، من ملکه ام” می باشد.

حال آنکه در استودیو میزطوری کاملا شفاف با زبان شیوای فارسی از عشق سخن گفته ایم از ابراز احساسات به محبوب، نه از سلطه گری و بحث های سیاسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5% تخفیف
پوچ!
10% تخفیف
پوچ!
25% تخفیف
توت بگ رایگان!
پوچ!
پوچ!
ماگ رایگان
پوچ!
شانستو امتحان کن!
Enter your email address and spin the wheel. This is your chance to win amazing discounts!
Our in-house rules:
  • One game per user
  • Cheaters will be disqualified.